Salam hormat buat semua,apa khabar anda?apa khabar kalian semua..

Saya doakan semoga rakan-rakan di luar sana berada dalam keadaan baik dan bertambahnya iman dari setiap saat pergerakan masa. Macam mana perjalanan diari kehidupan kita sepanjang tahun masehi 2007 ini? Pejam celik, naik turun mentari, tenggelam timbul sang rembulan, kita sudah berada di penghujung 2007 ini. Kiraan umur kita pula akan meningkat, jika ada kesempatan dan ruang untuk kita bernafas lagi.

Mari semua, kita buat satu analisis terhadap diri kita. Muhasabah lah selalu dengan itu, kita akan ketahui di mana tanda aras pencapaian diri kita. Setiap hari kita berhadapan dengan pelbagai berita, isu panas, isu terkini dan 1000 lebih macam berita dapat kita dengar dan lihat. Ada sedih, gembira, menakutkan, menyeramkan dan membingungkan. Semua ini rencam kehidupan yang kita tempuhi.  Itu semua sedikit sahaja, cuba kita renungi kisah sejarah perjuangan para Nabi utusan ALLAH S.W.T., para sahabat tercinta, pejuang-pejuang kebenaran, semuanya lebih dasyat titik peluhnya dan titisan darah perjuangannya menegakkan yang Haq ini!

Sebagai generasi muda, saya suka mengingatkan diri saya juga sebagai golongan yang bersama ‘generasi muda’ ini untuk terus dan terus menganalisa diri sejauh mana kerja dakwah kita dari setiap saat, setiap jam, setiap hari, setiap bulan, setiap tahun dan segenap usia kita? Aduh, bagi saya banyak lagi kurangnya! Banyak lagi cacatnya dalam perjalanan hidup kita sebagai Hamba ALLAH S.W.T. di muka dunia ini. Bersama kita segarkan kembali Diari hidup kita sebagai insan yang benar-benar bergelar Manusia!